Reageer

FRIDAY INSPIRATION #40: copy die werkt

9 oktober 2015 # # #

Willen we dit niet allemaal? De juiste boodschap die niet alleen de aandacht trekt en maar ook het vertrouwen wint van je bezoeker zodat die (nu of later) tot actie overgaat. In onze alweer veertigste Friday Inspiration geven we vijf voorbeelden mee van copy die werkt.

9 voorbeelden van fantastische slogans

Een goede slogan bedenken is een moeilijke job. Vaak zit je zelf té dicht op je product en komen de beste ideeën van buitenstaanders met een andere invalshoek. Hier vind je negen originele en inspirerende slogans.

slogans

Wasabi pin 9 awesome examples of copywriting headlines

Sterke copy voor je online portfolio

Jezelf verkopen, it’s a dirty job but everybody’s got to do it. Deze post geeft praktische tips om je portfolio te voorzien van copy die je werk verkoopt.

portfolio

Wasabi pin Writing to sell yourself

Onverwachte boodschappen blijven hangen

Gebruik de tijd van je bezoekers optimaal. Het moment waarop je klanten aan het wachten zijn (fysiek in een wachtzaal, aan de telefoon, op je website, …) is ideaal om ze een grappige en imagoversterkende boodschap) mee te geven. Zoals de boodschap die Humo meegeeft als je een update doet van hun app:

“Dankzij deze update wordt uw Humo-app waar mogelijk Joy Anna-vrij.”

Of de grappige tekst op deze fles:

smartphone

Wasabi pin You are reading this because you forgot to bring your smartphone to the toilet

Creatieve tone of voice

Nog meer inspiratie: in deze post vind je zes voorbeelden van sterke copywriting voor topmerken. Let vooral op de tone of voice en merk hoe belangrijk die is.

tone2

Wasabi pin Great copywriting samples

Deze blog wordt samengesteld door Studio Wasabi, een netwerk van creatieve freelancers dat een oplossing biedt voor elk marketingtraject. Benieuwd hoe we je kunnen helpen? Neem contact op voor een eerste gesprek of neem een kijkje op de website.